7. Още малко и започваме. VAN CONVERSION #3

Буса е на паркинга. Още дълго ще му викаме бус, неусетно си стана Кемпи. Лято, жега, аз нямам търпение, нямам пари, нямам време, всеки ден съм на работа, работните дрехи и към паркинга :)

Грубо почистване. Винаги сваляйте абсолютно всичко. Мръсотията отзад е извън представите, които можете да си представите. Има хора, които виждат, че шперплата на пода е здрав, понадигат го, чистичко, един балатум отгоре и после ви взимат 30 бона за да го имате готовия кемпер, който са спретнали.  

Шперплата е навит със самонарезни рапидки към пода и гредите на стените, когато го има. Стандартно има пластмасови кори, които са с копчета. Само между пода и надлъжната греда и в долната половина на вратите. Пригответе си всякакви накрайници, особено тези, започващи с T :) 
























Всички тези дървении предпазват ламарините на пода и стените, както и калниците от нагъване, нараняване и последващо ръждясване. При нас на калниците нещата бяха направени в последствие и на единия си имаше по-големички щети.

Не бързайте да махате предпазната преграда, трябва ви за регистрацията в КАТ! Може да се подготви, като се развият повечето винтове, но трябва да си е на мястото. Два от болтовете са с гладка глава. В ляво и в дясно, горе долу по средата на височина. Внимателно се прорязват канали за отвертка с ъглошлайф с тънък диск. 


След позачистването я подкарахме по майстори. Първо смяна на предно стъкло, беше спукано, в КАТ не пускат. Хубаво е да се огледат гредичките под стъклото и да се боядисат при свалено такова. Нашите са поръждясали, но бързах и сега ще е по-трудно и не добре свършено. Силикона, с който е залепено стъклото е по-навътре и между стъклото и гредата се събира мръсотия, листа, малки клонки, сняг... Задтржа се влага за дълго време... При миене на водоструйка обръщайте внимание на това място. При директна струя излизат огромни количества мръсотия. 

След автостъкла Кобра право в сервиза за първо обслужване и кавото още трябва. Масло, включително скоростна кутия, филтри, ремъци... Предни дискове и накладки, в задните имаше още живот. Двата вентилатора, за които споменах в предната статия. Единия въобще не работеше, другия по чудо стоеше закачен, перката даваше сантиметри откат :) Поръчка от нейде си, няколко дни чакане. 

Оригиналния механизъм на чистачките е от ЦАМ. Тъй като корите под стъклото никога не лягат добре, особено след като се мине през майстори стъклари, водата прониква под тях и мокри всичко отдолу. В някой момент някое от рамената блокира заради окисите по цама и отмиването на смазката и цама се чупи. Винаги. Сменят се с реплики, правени от поцинкована ламарина. 

Другото, което страда от водата е вакуумния клапан. Изгнива качествено. Чух, че това се лекува със дъно на бутилка от Кока Кола :) Не изгниването, сменя се клапана. Да не се мокри повече. Още не съм го направил това. 

Основен преглед, ще живее :) С пари на заем си го прибрах от сервиза :)

След толкова чистене и седене по сервизи, цяла седмица, дето му се вика, нямаше как да не направим една разходка, за сефте. Шото нали, всички са някъде, пък ние си нямаме каравана вече цяло лято...

Хубава компания беше, но не уцелихме времето, особено за гол бус с един дюшек вътре :)

Без да изпадам в детайли, тази ми ти разходка приключи предсрочно и негласно сме се разбрали въобще да не я броим.





















Леко уточнение. Пича, на когото продадох караванката нямаше пари. Разбрахме се за цена, при която свалям всичко, монтирано от мен и възможно да се свали без щети по караваната. Казах му, че ако ще я ползва след съвсем малко време ще започне да търси и монтира всичките тези работи, но го разбирам. За два дни свалих всичко, което съм творил година и половина и  то така, че караваната да е в перфектно състояние. Е, остана двуетажното легло, което си беше шедьовър, но за това някъде в далечното бъдеще, в темите каравана conversion :) Доста помогна това, че караваната беше запазена, и винаги работех с мисълта, че ще се продава и, че нещо може да се наложи да се сваля. А не хамалската с теслата :) Всъщност единственото хамалско беше от нашия така известен мастър Савич, който накрая беше наковал кабела на управлението на бойлера с такер към гардероба. Кви шамари щеше да яде ако бях видял като я взимах... А за обърнатата решетка на бойлера? Дори и да не знаеш как се слага, което не може да е така, ако ще монтираш такова нещо, има надпис, който се оказва с главата надолу! Майната ти, Савич, ако някой ден стигнеш до тук! И хора, избирайте си майсторите!!! Аз го реших по по-добрия начин-всичко сам. Такера по гардероба ми! Щото вехта караванка и като на селяните! Педал!


Както и да е, прибрахме се в неделя още в десет, времето едно такова, вали, спира, вали, спира... Не е за никаква работа. Но вкъщи имам два соларни панела, акумулатор, люк, контролер, бойлер... 

Буса е на паркинг без ток. Работих през цялото време на акумулатор през инвертор. 600 ватово китайче с квадратна синусоида, на което тръгваха всички инструменти :)

Бърза инсталация на заредения акумулатор и инвертора, след това също толкова бърз монтаж на двата панела. Трябва да сте наясно къде какво ще монтирате. Един път сложи ли се панел или люк връщане назад няма. Оказа се, че аз съм преценил нещата точно. Очаква ме монтаж на още два люка, преди това сложих трети панел, но за всичко мястото е точно :) 

Тъй като монтирах панелите наистина бързо, въпреки честите превалявания, остана време и за люка. Туле с вентилатор. Не купувайте Туле, дори и с вентилатор. Не са добри в люковете. Дори въобще. Този за каравана става, за кемпер не.





















Не спира този дъжда, понякога трябва палатка :) 










Кабелите за соларите минават през кутии по принцип. Реших да не е така. Тук не работя през 3-4 сантиметра таван на кемпер, а ламарина. Всичко остава под панела. При караваната беше различно. Тръбички през тавана, всичко с кутия... Барната работа беше :) И тук е така, въпреки, че майсторите ще ме оплюят. Оплюването  си е тяхна работа, направеното моя, затова от мен пари не взимат. 

Ако гледате клипчета в Тубата ще залепите тиксото така. Не го лепете така, залепете го на масата на зегето. На 2-3 слоя. 

Люка си иска дървена рамка с дебелината на бъдещата изолация, по която да се стегне. Тъй като не знаех какво ще правя занапред, направих временна, по-тънка рамка, върхо която после донадих за изравняването. Работя с Ceresit FT101. Има го на всяка железария и е евтин. Хубави полиуретани се намират по трудно. На кемпери и каравани люка се монтира с Декалин. На бусовете се лепи директно с полиуретана. Доказано, не минавайте по другия път, пак ще залепите, но ще се наложи и да чистите Декалин. В предната част на Дукато има равно място за люк, там монтажа става лесно. 

Соларите по принцип само се лепят, но и тук използвах, че още е гола ламарина и "ковнах" по една раподка за сигурност. Все пак бусокемперите се движат и с по-високи скорости, не искаме да убием някого на магистралата. Избора между винкели и "оригинални" стойки е чисто финансов. Донякъде и естетически. Въпрос на вкус. 

Стига толкова за днес, в неделя и фалшивите майстори почиват, а и ни чака друга важна стъпка. 

Регистрация в КАТ. 

Всичко мина бързо и лесно. С караваната бяхме с номер 1, който и с връзки не можел да се вземе, с буса бяхме 3 :) 

Още по-хубавото бе, че спазарих преградната стена и не се наложи да я разхождам дълго. Веднага след регистрацията спрях пред Еконт, развих последнитъте два болта и 30 килограма ламарина замина директно от буса :) 



Коментари