17. Стига разходки! Вода и печка. VAN CONVERSION #7
Върнахме се от морето, септември, иде зима, а буса е на гола ламарина. Време е за най-тежката и мръсна част. Но преди това прескочих за помпа и външно душче. Второто за следващото море догодина :) Помпата евтина, за 90 лева. В магазина звучеше добре, след монтажа се стресирах, подтиснах, отчаях... Ще я сменя със хубава някой ден. Сега ще я търпим такава, каквато е, стига да тече от където трябва и да не тече от където не трябва :) Тия компромиси, финасови и с времето...
Първо уредих пълненето, че иначе какво ще празня... Опитах се да наглася нивата така, че да започне да прелива през гърловината, преди да прелее вътре в буса през капачката. Тоест нивото на гърловината е малко под горната част на резервоара. Поради липсата на уплътнение на капака на резервоара това е проблем в движение, но уплътнение някакво се слага лесно и е трайно, защото няма причина резервоара да се отваря често. Само за почистване от време на време.
Това с нивата важи при що годе нивелиран бус. На някоя планинска чешма всичко може да се очаква :)
После настана голямата лудница с подреждането на маркучите и кранчетата за източване, като да се запазят наклоните... Идеята е от чешмата и душа към кранчетата наклона да е постоянен и най-ниската точка по жялата дължина на инсталацията да е при източването. Ако маркучите ходят нагоре надолу из кемпера се задържа вода на невероятни места и замръзва. Трябва при източване да се надува с уста през смесителите, което е досадно. Сега се получи така, че като изпускам водата всичко си изтича без повече усилия. Остават мъртвите обеми в резервоара и в бойлера, които не са проблемни.
Кранчетата за изпускане не са от специализираните магазини, защото там цените са по 3-4 и са пластмасови неща, които се чупят при замръзване. Изпълнението ми го подсказа добър човек от другия край на България, който помогна много и с идеи, и с познания и с изработката на някои неща. И с приятни часове на полянки и на маса :)
На разни фитинги трудно се навива тефлонова лента. Поне не успешно. Нали знаете, ако резбата е гладка леко я наранявате с пила :)
Не бях сигурен какви клапи има в тази помпа и какви ще има във следващата, та оставих две точки за източване, веднага след резервоара, което източва и входа на помпата и на изхода и, откъдето се източва цялата инсталация и водата от помпата. Надявам се за последното :) Трета зима работи, най-вероятно съм прав :)
Така. днес, 17.02.21 съм подготвил нови кранчета. Внимавайте какво купувате, защото калпавите отказват да затварят и започват мокри проблеми :)
И още нещо важно-сле дизвестно време донатегнете скобите на маркучите. Неприятно е някой да изплюе с хидрофорна помпа :)
Всичко прекрасно до тук, но има още един важен момент. Зимата е все по-близо. Водата ще замръзне, барабар с нас. Та хванах аз първия попаднал помощник, създаден, обработван и подготвян за този момент цели пет години и с бодра крачка към и от куриера :)
Заиграх се малко с глупости, но решетката дойде червена и освен, че нямаше да стои добре на кемпи, щеше да събира и мухи :)
Защо такава печка ли? Да намеря место на нормална така, че вътре да е ОК, дупката отдолу да не уцели греда, праг или бъдещия резервоар за мръсна вода, а тръбата за комина да мине от нейде, при положение, че единственото, което ще е от пода до тавана е банята (няма да има гардероб), ми се стори мисия невъзможна. Като се добави и мястото за обдухването... И това са все полезни места и печката неминуемо отнема от използваемото пространство... Не исках и комби, защото вече си имах монтиран бойлер, а и като цяло съм привърженик на разделното ползване на техниката.
Защо не дизел? По-сложно е, при положение, че така или иначе ще имам газ, повече ток харчи и е по-шумна отвън.
С Трума Е нещата стават лесни. Може да работи във всякакви положения. Май има едно, в което не може, ама то е извратено и без това. Комина може да излезе през пода, през стената, през тавана... Мястото под облегалките е идеално. Няма за какво друго да се използва. Печката работи само с обдухване, корпуса и не загрява, няма значение около какви материали ще е. Пак не беше много лесно, но дупката в гредата крещеше и се самомосочеше с пръст...
Истината ли? Ако човек иска наистина да е независим, правилната печка е обикновената кемперска. С обдухване отзад, което да може и да се изключи. Има ли място за такава, това е адекватното решение. Духалки, Комби... В 6 сутринта се събуждаш на студено, защото акумулатора свършил...
Проблем разликата в диаметрите на тръбите и на отоврите на печката. Не намерих преходници, а и пари няма за такива неща... С алуминиевата лепенка не става, сега са с гафер, да видим колко ще издържат... Слагайте само нови тръби! Животът им не е безкраен и заповат проблемите.
Коментари
Публикуване на коментар