11. Започваме. VAN CONVERSION #4

 Започвам аз. Не знам ония двойки по клипчетата как работят така задружно целодневно, но в нашето семейство си имаме една, която работи по 8 часа на ден и един, който работи по 14. Ентусиазмът ме накара да пренебрегна малко бара, и без това лятото не се случваше нищо, та поработвах там по-малко, от някое време следобеда. А на буса се раздвах уикендите по над 18 часа.

Пак си помислете дали да се захващате :) Няма време да се пие вода, което е добре, защото няма време и да се пикае :) Ей сега, ей сега и до тоалетната се отива с кръстосани крака, че да не пусне по пътя :)

Основно почистване. Следващия път ще го заведа на водоструйка, тогава не посмях, Резултатът бяха кървящи от ламарините и препаратите ръце и не чак толкова добре свършена работа. Тпва да се бръкне с парцал навсякъде е невъзможно, а времето си летеше в занимания с глупости. Отваряте тапите и на мивката. 







Първи проби как са седалките, които добър човек ми подари в безпаричните времена :) 


Втора проба с "повдигачите" :) Тъй като нивото на кабината е по-високо, а предните седалки ще се завъртат, за да са част от сепарето, трябва да се осигури същата височина и на задните. След това пода под масата се повдига. 


После същинския монтаж. По-късно поизрязах още малко излишни неща, смених и болтовете през пода...

Тези седалки са от пътнически бус и са направени да стоят на алуминиеви релси, които им позволяват различни конфигурации. Сертифицирани са М1, което е необходимо за МПС до 3,5 тона, което ще се пререгистрира като М1 специален. Вървят си с коланите. Другия вариант е диванче, изградено върху стандартна Г образна конзола с колани. Предимството на седалките е, че са по-удобни в движение, за разлика от диванчето, при което нищо не държи гърба и седалището. По-удобни са и за седене и в бивака, защото има някакъв нормален ъгъл на облегалките. Диванчетата са с 90 градусови облегалки в общия случай. недостатъка на тези седалки е самото седалище. Трябва да си си на мястото, а не между двете седалки, въпреки, че не е толкова изразен профила. По-големия проблем е закопчалката на колана. Не му трябва на човек да сяда върху нея :) Последно я бях поохлабил, за да се движи и скрива, но май не се е получило. Скоро седнах... Това със седалището не е голям проблем, при желание може да се смени с цяло. Както на диваните. 




Под повдигащия профил сложих гумена лента за намаляване площта на термомоста. Седалките ги закрепих с оригиналните им болтове към П образния профил.  Цялото това нещо си е проблем. Технотест се минава сравнително лесно за жилищната част, но увеличаване броя места си е сериозна заигравка. Нищо от това, което направих не се очакваше да мине и мисълта за този момент ми тежеше през цялото време и разваляше удоволствието.

Следва разкостване на двойната седалка, която ще се ползва известно време, докато се вземе решение какви ще са предните, а какъв кемпер ще е, ако не може да се минава отзад за биричка, по време на движение :) Никога не съм разбирал проектите, при които кабината е отделена и за да си отзад трябва да спреш, да излезеш и да влезеш отзад. Имаме дсетки случаи, в които пристигаме посред нощ или в лошо време и си лягаме без никой да излезе от кемпера. Така и тръгваме сутринта :)



Захващането на двойната седалка към пода е идентично със захващането на единичната. Тоест шофьорската седалка може да се премести на мястото на двойната. В края на краищата по-късно така и се случи. Намерих много запазена лява и я монтирах отдясно.

Виждам, че малко преди това съм монтирал и камерата отзад.



Стъкла. Засега задължителното до седалките и още едно на плъзгащата врата. Стандартните единични, после ще ги мисля за зимата. Изработват стъклопакети за такива случаи, но първо няма време, второ пари. Едно стъкло е 120 лева, стъклопакета към 350. Прозорците за кемпери също са скъпи, по-малки, а ние обичаме светлина, набиват се на очи, а ние не искаме буса да е прекалено очебиен. Гредичката, която се пада по средата се изрязва горе и долу и отлепва от ламарината. На най-горните снимки се вижда добре. Реже се по ръба на другата, където става двойна ламарината. ОЧИЛА!!!! Прободен или някакъв друг трион, не ъглошлайф!!! 





Коментари